POWER STEP

Čo to je?

Komplexné intenzívne vertikálne cvičenie, spočíva v prekonávaní výškového rozdielu s využitím stupienka – stepu. Najúčinnejšia forma aerobiku, pozitívne vplýva na koordináciu, vytrvalosť, silu, rýchlosť a stabilitu. Rozdiel oproti klasickému aerobiku spočíva v zaťažovaní iných svalových partií dolnej časti tela (bedrovo-driekový sval, sedacie svaly, dvojhlavý a štvorhlavý sval stehna a lýtkové svaly).

Prečo cvičiť?

  • Spevňuje svalstvo stehien, bokov a sedacie svaly
  • Znižuje množstvo podkožného tuku
  • Redukuje hmotnosť

Ako sa cvičí?

Základom cvičenia je vystupovanie na stupienok – step. Výška je nastaviteľná v závislosti od kondície a intenzity tréningu. Pri výstupe na stupienok je poradie päta – špička, pri zostupe naopak. Jednotlivé kroky sa spájajú do choreografie, zamieňajú sa a vytvárajú sa tréningové zostavy.

Komu je určené?

Vhodné pre kohokoľvek, tempo a intenzitu je možné prispôsobiť akejkoľvek úrovni fyzickej zdatnosti. Vhodné aj pre ženy, ktoré majú problém s rizikovými partiami (zadok, stehná a boky). Obľúbené cvičenie vďaka schopnosti redukovať tuk a spevňovať telo. Nie je vhodné pri ťažkostiach s kĺbovým ústrojenstvom.